Little brother - Reisverslag uit Renswoude, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu Little brother - Reisverslag uit Renswoude, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu

Little brother

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 September 2014 | Nederland, Renswoude

Graag deel ik een herkenbaar en eye-opening stukje uit het boek 'wie dit kind ontvangt...' van Reinier Sonneveld, Tiemen Westerduin en Ruben Timman.

Naar aanleiding van Marcus 10:13-16 'Jezus zegent de kinderen'
"Jezus legt Zijn handen op de kinderhoofdjes en is even hun vader. Dit zijn nu z'n geestelijke kinderen. (...) We hebben allemaal geestelijke kinderen. Of we nu willen of niet. Er zijn altijd kinderen die ons zien bewegen, ons horen praten, onze grapjes horen, onze blikken opvangen. Little brother is watching you. En even later kaatst het terug. Als je 'hosanna' roept, zullen ze de dag erna 'hosanna' joelen. Als je een naar woord aan tafel zegt, hoor je al snel de echo... Er is een dorp voor nodig om een kind op te voeden, zo luidt een Afrikaans spreekwoord. Maar daar hoef je weinig voor te organiseren: om elk kind ís al een 'dorp' dat het opvoedt, hoewel dat soms vooral uit striphelden en televisiefiguren bestaat. (...) Dat is wat je achterlaat. Of we willen of niet, iedereen heeft een erfenis. Alles wat van ons afbrokkelt, wordt een stukje van een ander."

Bewust opvoeden. Je kunt het proberen, maar tegelijk geef je onbewust al zoveel meer van jezelf mee aan de kinderen jou toevertrouwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Schrijven... een manier om mijn gedachten te ordenen, maar ook om mijn ervaringen te delen. En aangezien kinderen mij vaak de meest mooie momenten van mijn leven geven, zijn zij mijn grootste inspiratiebron. Ik deel het graag, zodat ook jullie hen waarderen. Niet als 'schattig' en 'zorgeloos', maar als 'waardevol' en 'onmisbaar'. Zij geven het leven kleur, laten ons met andere ogen kijken en nemen je mee op reis naar de wereld achter onze planningen en verwachtingen. Een reis naar de échte realiteit. ---------- Vanaf half januari 2013 ging ik op reis naar Haiti. Daar gaf ik drie geadopteerde meisjes Nederlands basisonderwijs, zodat hun ouders zich kunnen blijven inzetten voor de lokale bevolking. Hen medische hulp geven, maar ook alle andere hulp die binnen handbereik ligt. Mijn ervaringen staan beschreven in het dagboek Passe Catabois. ----------

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 69805

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 10 Augustus 2017

Samen ontdekken

02 September 2013 - 18 Juli 2014

Juffie in een dorpie

14 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois

Landen bezocht: