Liefde - Reisverslag uit Renswoude, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu Liefde - Reisverslag uit Renswoude, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu

Liefde

Blijf op de hoogte en volg Anne

05 April 2014 | Nederland, Renswoude

Schrijven, het lukt me meestal heel goed. Maar wat als je zoveel bezig bent met schoolwerk dat je soms geen rust meer hebt om te bedenken wat je die dag zo aangesproken heeft? Dan is het tijd om weer eens rust te nemen, om weer eens stil te staan bij the glitters of a day in a primairy school!

En die zijn er, maar zoals de glinstering van een diamant maar klein is en alleen wordt opgemerkt als er licht op schijnt, zo moet ook ik mijn ogen en hart openen en vragen of het Licht weer wil schijnen om de glans te zien. Nu niet denken dat het anders gewone stenen zijn, want een diamant blijft ook in de schemering prachtig, maar je wordt niet meer verblind door de schoonheid. En dat mag wel!

Van deze metafoor weer over naar de realiteit van mijn kleuterklas:
- "juf, u zingt echt heel mooi!"
- waar vertelt de Here Jezus over? "Over liefde!" (4 jaar!)
- het ene kind heeft stukjes komkommer in zijn trommeltje en het andere kind hurkt ervoor en zegt: "hé, heb je die lekker bij de komkommerboer gehaald, ja?"
- welk lied wil je zingen? "Dat God altijd bij ons is." --> (Opwekking 518)
- in de psalm zingen we over een volk, wie weet wat dat is?antwoord van een slimme 4-jarige: "een heel team van mensen".

Kinderen, ze stralen, want Iemand kan hen ontzettend goed bereiken met Zijn Licht en dat mag ons dan weer hoop, zin, liefde, geluk en kracht geven. Luister, kijk, ontvang en geef door...

  • 05 April 2014 - 23:31

    Marissa:

    Prachtig anne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Schrijven... een manier om mijn gedachten te ordenen, maar ook om mijn ervaringen te delen. En aangezien kinderen mij vaak de meest mooie momenten van mijn leven geven, zijn zij mijn grootste inspiratiebron. Ik deel het graag, zodat ook jullie hen waarderen. Niet als 'schattig' en 'zorgeloos', maar als 'waardevol' en 'onmisbaar'. Zij geven het leven kleur, laten ons met andere ogen kijken en nemen je mee op reis naar de wereld achter onze planningen en verwachtingen. Een reis naar de échte realiteit. ---------- Vanaf half januari 2013 ging ik op reis naar Haiti. Daar gaf ik drie geadopteerde meisjes Nederlands basisonderwijs, zodat hun ouders zich kunnen blijven inzetten voor de lokale bevolking. Hen medische hulp geven, maar ook alle andere hulp die binnen handbereik ligt. Mijn ervaringen staan beschreven in het dagboek Passe Catabois. ----------

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1150
Totaal aantal bezoekers 69836

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 10 Augustus 2017

Samen ontdekken

02 September 2013 - 18 Juli 2014

Juffie in een dorpie

14 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois

Landen bezocht: