Laatste boodschap - Reisverslag uit Renswoude, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu Laatste boodschap - Reisverslag uit Renswoude, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu

Laatste boodschap

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 Augustus 2013 | Nederland, Renswoude

Ha beste lezer!

Wat is het weer heerlijk om terug te zijn in Nederland, tussen alle familie, vrienden, bekenden en dat iedereen (tot nu toe) weer blij is/lijkt om me te zien. En dat is wederzijds!

Het is fijn om in de vakantietijd terug te komen, zodat ik nu ook uitgerust aan het nieuwe schooljaar kan beginnen. Mij is een tijdelijke baan aangeboden op een basisschool in het dorp, dus dat is geweldig! In deze tijd van de onzekere arbeidsplaatsen is het geweldig om te weten dat ik een aanstelling heb gekregen voor komend schooljaar. Kan ik voorlopig lekker aan de slag in groep 1!

Dat over het vooruitzicht, maar er is ook een tijd die voorbij is. Mijn periode in Haiti is voorbij, ik heb daar mijn werk mogen doen en weet dat Rob en Anne-Marie op deze manier geholpen zijn. Ook voor Lisa, Anne-Rose en Miriam ben ik tot hulp geweest. Maar dit alles had ik niet kunnen volbrengen zonder de hulp die ik mocht ontvangen van de Heere God. Dus hierbij dan mijn laatste boodschap n.a.v. mijn ervaring in Haiti: Hem komt uiteindelijk alle lof en eer toe. Zonder Zijn roepstem, aanmoediging, energie en liefde, had ik het werk niet kunnen doen. Ik hoop dat dit niet nieuw in jullie oren klinkt, maar dat je er al van mocht lezen in al de berichtjes vanuit Haiti. Terugkijkend is dat ook de mooiste herinnering die ik meeneem vanuit deze ervaring: God was erbij - God is erbij - God zal erbij zijn.

Hoe geweldig is het dat ik dit nu in de praktijk mocht ervaren, wat ik theoretisch altijd al heb geleerd en gelezen: JaHWeH is Zijn Naam: Ik ben die Ik ben. Altijd Dezelfde. Saai? Nee, betrouwbaar én spannend! Want ik vond het echt niet altijd makkelijk. Ik vroeg me wel eens als een zigeunermeisje huilend, huilend op een steen af of ik die roepstem -waar ik het net over had- toch verkeerd had verstaan. Was ik hier nou zo geschikt voor? Vertrouwen, loslaten, doorgaan en je best blijven doen. Ik besefte: nee, ik ben hier inderdaad niet geschikt voor, maar de Heere kan me hier wel geschikt voor maken. Hij doet het, door mij heen.

Laten we zo allemaal Zijn handen zijn, we kunnen zelf heel wat, maar eens komt er een moment (denk ik) dat ook jij je machteloos of nutteloos voelt. In feite ben je dat ook, totdat je je beschikbaar stelt voor de Allerhoogste die allerlei mooie talenten in je heeft gelegd en je door Zijn Geest wil helpen om ze in te zetten. En weet ook dat je je nooit waardeloos hoeft te voelen, want dat is één ding wat je in feite NIET bent: je bent waardevol in Gods ogen. Hoe zou Hij anders Zijn Zoon hebben kunnen laten sterven voor jouw leven?

En wat ook heel gaaf is: kijk nu eens naar de mens om je heen: ook dat is zo'n geweldig schepsel! Dat heb ik trouwens ook nog geleerd in Haiti: dankbaar zijn. Er is altijd wel iets waar je dankbaar voor mag zijn, want we verdienen echt niet zoveel als dat we krijgen. Vooral niet hier in Nederland, dus geniet er maar van zou ik zeggen - doe ik ook!

Spreek me gerust aan hè als je nog ergens nieuwsgierig naar bent. En voor de laatste keer: BEDANKT voor al die lieve reacties, dat was ook een manier van God om mij te bemoedigen. En daar werden jullie (onbewust) voor gebruikt, door Hem - voor mij en de kinderen.

Hartelijke groet en de zegen van Jahweh toegewenst,
Anne


  • 22 Augustus 2013 - 14:22

    Herma:

    Nogmaals welkom thuis Annastacia!
    Het waren deze keer weer prachtige woorden!
    Op naar n nieuwe (totaal andere) uitdaging; een klas vol 4 jarigen! Zet m op!!!
    Liefs van mij

  • 22 Augustus 2013 - 14:24

    Jeanet:

    Prachtig Anne, je hebt echt een mooie tijd gehad.
    Nu weer lekker hier aan de slag, geniet er van!

    Veel liefs, Jeanet

  • 22 Augustus 2013 - 14:44

    Joan Koster:

    Beste Anne,
    Wat een mooie getuigenis en boodschap.
    Geweldig wat je hebt ervaren en waar je anderen weer mee kunt helpen.
    (Voor ons ook wel herkenbaar)
    Het was je laatste reisverslag over Haiti, maar ik weet zeker dat het niet je laatste boodschap is.
    In je nieuwe job kun je je boodschap weer laten klinken.
    veel zegen en wees een zegen

    Gr. Joan en Truus

  • 22 Augustus 2013 - 15:21

    Jantine:

    mooie en waren woorden Anne.
    fijn dat je weer veilig thuis mocht komen.
    succes op de stifthorst straks maar dat had ik al gezegd geloof ik.
    Dankbaar voor jouw getuigenis en je mooie reis verslagen.

    met vriendelijke groet Jantine.

  • 22 Augustus 2013 - 23:59

    Jessica Floor:

    Annnnuhh! Goed om te lezen! En lekker zeg dat je weer een jaartje zekerheid hebt, gewoon in je oude vertrouwde Renswoude-gat-je... Wel koud hier of niet? :$ Tot op de eerstvolgende enige echte tutorgroep6reünie =)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Schrijven... een manier om mijn gedachten te ordenen, maar ook om mijn ervaringen te delen. En aangezien kinderen mij vaak de meest mooie momenten van mijn leven geven, zijn zij mijn grootste inspiratiebron. Ik deel het graag, zodat ook jullie hen waarderen. Niet als 'schattig' en 'zorgeloos', maar als 'waardevol' en 'onmisbaar'. Zij geven het leven kleur, laten ons met andere ogen kijken en nemen je mee op reis naar de wereld achter onze planningen en verwachtingen. Een reis naar de échte realiteit. ---------- Vanaf half januari 2013 ging ik op reis naar Haiti. Daar gaf ik drie geadopteerde meisjes Nederlands basisonderwijs, zodat hun ouders zich kunnen blijven inzetten voor de lokale bevolking. Hen medische hulp geven, maar ook alle andere hulp die binnen handbereik ligt. Mijn ervaringen staan beschreven in het dagboek Passe Catabois. ----------

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1063
Totaal aantal bezoekers 69858

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 10 Augustus 2017

Samen ontdekken

02 September 2013 - 18 Juli 2014

Juffie in een dorpie

14 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois

Landen bezocht: