Container weg - Reisverslag uit Renswoude, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu Container weg - Reisverslag uit Renswoude, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu

Container weg

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 September 2012 | Nederland, Renswoude

Jaja, het eerste berichtje op mijn weblog over Haiti is een feit! Ik zal er de komende maanden nog niet zoveel op plaatsen. Maar als er wat bijzonders te melden valt, dan wil ik het een ieder die geïnteresseerd is natuurlijk wel laten weten.

Vandaag zijn er al een aantal persoonlijke spullen met een container richting Haiti vertrokken. Hierin heb ik veel blikgroenten, -vlees en -vis verpakt, zodat ik nog een beetje aan mijn vitamines kom! Ook al wat zomerkleding en toiletartikelen, zodat ik dat niet allemaal in een koffer hoef te proppen als ik in januari vertrek. Gek idee hoor, dat er al een deel van mijn dingen over de Atlantische Oceaan aan het dobberen is...

Ook ben ik al aan het kijken geweest voor een vliegticket naar Port Au Prince, de hoofdstad van Haiti. Ik heb nog geen tickets besteld, dus een precieze datum kan ik jullie ook nog niet geven. Het zal waarschijnlijk in de tweede week van januari zijn en in de laatste week van juli 2013 reis ik weer terug.

Spannend, mooi, enerverend (mensen van Treffer-recreatie weten precies wat ik hiermee bedoel!), bijzonder en goed zijn woorden die ik wel vind passen bij mijn gedachten over deze reis. Ik heb er echt zin in, omdat ik heel nieuwsgierig ben naar het land en het leven van de Haitianen. Maar daarnaast weet ik ook dat die nieuwsgierigheid er is, omdat het zo'n ander leven is dan hier in Europa. En dat maakt dat ik er soms ook wel tegenop zie. Gelukkig las ik gisteren weer zo'n bemoedigende tekst: Want Hij zal voor u Zijn engelen bevel geven dat zij u bewaren op al uw wegen. (Psalm 91:11)

Tot binnenkort,
Anne

  • 11 September 2012 - 20:20

    Hinke:

    Ha Anne!!

    Wat een verrassing.. Anne gaat de oceaan over.. Wat leuk?
    Wat ga je precies doen in Haiti? wordt je daar juffrouw? of ga je iets van vrijwilligerswerk doen?
    Ik ben benieuwd!

    X Hinke

  • 11 September 2012 - 20:43

    Simone:

    Ik ben zo trots op je lieve Anne.
    en heerlijk dat we je op deze manier kunnen gaan volgen.....
    Zo blijven we allemaal een beetje bij je en jij bij ons.

    liefs Simone

  • 11 September 2012 - 21:34

    Joan:

    Wat leuk Anne. Wij wisten niet dat je wegging. Kun je op je weblog iets meer vertellen over het hoe en waarom? Een geweldig avontuur lijkt me.
    Veel succes met de verdere voorbereidingen!

    gr vanuit Tournus

  • 12 September 2012 - 06:12

    Jacqueline:

    He, waarbenjij.nu-buurvrouw! Succes met alle voorbereidingen! Zolang je maar een hoofdlampje mee neemt komt alles goed! Jx

  • 12 September 2012 - 08:48

    Corina:

    Wij delen helemaal "de kriebels"met je en we reizen met je mee doordat we je kunnen gaan volgen !Wel heel bijzonder dat wij vervolg nieuws uit Haiti krijgen !
    Op een ander vlak welliswaar maar je bent daar niet snel uitgewerkt ! Veel zegen toegewenst ! Liefs Corina

  • 12 September 2012 - 09:54

    Greet:

    Wow... de eerste voorbereidingen zijn een feit!!! Wat onwijs gaaf dat je dit gaat ondernemen Anne! Sterkte en zegen bij alles wat er op je pad komt ;)

  • 12 September 2012 - 11:55

    Karin :

    He zussie, ik leef met je mee en vind het enorm cool! Ik ga je zeker volgen via deze site! Liefs Karin

  • 13 September 2012 - 12:26

    Jaap:

    Anne dit had ik van jou echt niet verwacht maar ik vind het echt super gaaf. ik zal bidden voor je blikgroenten en alles. ;) Gods zegen Jaap

  • 14 September 2012 - 08:48

    Anita :

    Hee Anne,
    Wat gaaf zeg! Ook enorm spannend maar wat een fijn gevoel dat je niet helemaal alleen hoeft te gaan!! We zullen aan je denken en ik wens je alvast heel veel plezier.

    Geniet eerst nog maar van de maanden dat je hier in NL bent en de voorbereidingen.

    xxx

  • 16 September 2012 - 19:03

    Esmeralda En Hein:

    Hoi Anne,
    Heel leuk en stoer dat je dit gaat doen! Heel veel succes!
    Je ome Hein en tante Es

  • 24 September 2012 - 22:09

    Marissa:

    Hee Anne!
    wat fijn dat we je zo kunnen volgen:) en ik heb je skype:D.
    ik vind het tof dat je dit gaat doen!

    xMarissa

  • 12 Oktober 2012 - 09:00

    Wietze:

    Beste juf anne


    heb jij de uitnodiging gehad voor de info avondover het werk in passe catabois aankomende donderdag? Zijn hier veel mensen die passe catabois zijn geweest of gaan aanwezig. Als je mij even je email adres stuurt dan zal ik je de uitnodiging sturen


    groet
    wietze

  • 15 Oktober 2012 - 20:40

    Corrie Van Leersum:

    Anne,
    we leven mee met jou, je ouders en broer en allen die dicht bij je staan.
    moge het voor jou Anne,een onvergetelijke ervaring worden dat positief gebruikt kan
    worden op je levensreis.

    Gerard en Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Schrijven... een manier om mijn gedachten te ordenen, maar ook om mijn ervaringen te delen. En aangezien kinderen mij vaak de meest mooie momenten van mijn leven geven, zijn zij mijn grootste inspiratiebron. Ik deel het graag, zodat ook jullie hen waarderen. Niet als 'schattig' en 'zorgeloos', maar als 'waardevol' en 'onmisbaar'. Zij geven het leven kleur, laten ons met andere ogen kijken en nemen je mee op reis naar de wereld achter onze planningen en verwachtingen. Een reis naar de échte realiteit. ---------- Vanaf half januari 2013 ging ik op reis naar Haiti. Daar gaf ik drie geadopteerde meisjes Nederlands basisonderwijs, zodat hun ouders zich kunnen blijven inzetten voor de lokale bevolking. Hen medische hulp geven, maar ook alle andere hulp die binnen handbereik ligt. Mijn ervaringen staan beschreven in het dagboek Passe Catabois. ----------

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 702
Totaal aantal bezoekers 69847

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 10 Augustus 2017

Samen ontdekken

02 September 2013 - 18 Juli 2014

Juffie in een dorpie

14 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois

Landen bezocht: