Geniet! - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Anne - WaarBenJij.nu Geniet! - Reisverslag uit Passe Catabois, Haïti van Anne - WaarBenJij.nu

Geniet!

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Januari 2013 | Haïti, Passe Catabois

Lieve lezer(es),

Wat fijn al dat meeleven, ik sta er echt van te kijken! En soms denk ik ook doordeweeks als ik de kaartjes lees met: we denken aan je, ik zal voor je bidden, waarom? Heere, ik heb het nergens aan verdiend en toch staan al die mensen om me heen! Het is echt fantastisch en een enorme bemoediging om te weten dat er zoveel mensen het leuk vinden om mijn berichtjes te lezen. Ik bedoel.. het is ook maar ‘gewoon’ een verslagje van wat ik, één enkel miezerig persoontje, beleef in een ‘apenlandje’ (hè Inge) zonder apen. Maar fijn, echt heel prettig! Dus dat jullie het even weten dat ik heel erg blij ben met jullie belangstelling en lieve reacties! En handige tips van mijn tante Es, dankje!

Hieronder zien jullie wat foto’s staan van een heerlijke ochtend strand! Jaja, ook hier in Haiti ben ik volop aan het genieten hoor! We zijn lekker naar een baai geweest, zo’n driekwartier rijden in de auto over een vrij gladde onverharde weg. Samen met Rob en de meiden, opa Anton en zuster Caroline (Ineke was helaas ziek!). Het water van de oceaan was heerlijk van temperatuur en ik heb lekker liggen zonnebaden, met factor 50 dat dan wel. Een rood streepje boven mijn voorhoofd als resultaat, want waarschijnlijk is mijn hoofddoekje wat verschoven tijdens het zwemmen en daaronder had ik niet gesmeerd… ;-)

’s Middags is Rob naar de landingsbaan van Port de Paix gereden om dokter Anne-Marie en verpleegster Jacqueline op te halen. Zij zijn er dus ook weer, dus het ziekenhuis kan weer op volle toeren gaan draaien! Ik ben ’s middags mijn huisje gaan boenen, nog een keer alle keukenkastjes kakkerlak-poepjes/ kakkerlak-eitjes-vrij gemaakt. Zo hoop ik maar dat het elke week minder wordt. En Jessica, leuk idee om die zwarte pikkeltjes als vezelrijk voedsel te gaan nuttigen, ik heb er over nagedacht, maar besluit het niet te doen tenzij ik voel dat ik een vezeltekort oploop. Dan zal ik er nog eens over denken. :-P

Tussen het boenen door nog even brood gehaald voor het weekend en na het schoonmaken was het alweer tijd om eten te koken. Ondertussen kwam Jannie met een halve pizza die ze over had, dus heb ik mijn rijstgerecht bewaard voor vandaag en lekker de pizza gegeten. Jammie jammie! Na de afwas lekker onder de douche gestapt. Ik merk dat het water aan het einde van de dag minder koud aanvoelt dan ’s ochtends. Of dat nu ligt aan de opwarming ervan gedurende de dag of aan mijn eigen gevoel… dat maakt niet uit, het is in elk geval steeds minder erg om aan het koude water te wennen en wordt na een tijdje rillen ook best prettig. Het is een echte opfrisser!

Nog even op bed gelezen en dan vind ik het ook helemaal niet erg om al te gaan slapen, wel met oordopjes in, want ik hoor de buren toch wel erg goed praten. En afluisteren wil ik niet, maar je hoort toch wel veel dingen. Net zoals met de radio: ook al is het op de achtergrond, de dingen die ze zeggen of zingen komen op de een of andere manier toch in je gedachten terecht. (Daarom is een verantwoord radiostation of goede muziek zo belangrijk! Tip: Groot Nieuws Radio op 1008AM – even reclame tussendoor hoor, want ik mis die zender hier wel…)

Vanmorgen lekker ontbeten, het brood roosteren in de pan is echt heerlijk! Pasta of jam erop en ook nog een gekookt eitje erbij, ik ben blij en dankbaar dat ik van mijn ouders heb geleerd dat je mag genieten in het leven. Dat doe ik hier dus ook, tussen alle armoede en zorgen in, want zoals Elise Mannah zingt: Geniet, geniet, geniet, maar NIET met mate!

Veel liefs van Anne

  • 20 Januari 2013 - 19:53

    Karin:

    Heej Anne!!

    Zo te horen kan je je draai aardig vinden!!
    Knap hoor!! Je houdt de moed erin en weet te genieten van kleine dingen!!
    Dat is heel belangrijk!! Houdt dat vast!!
    Ook in moeilijke momenten, weet dat je op God kunt vertrouwen!
    Hij is en zal er altijd voor je zijn!
    Heel veel succes!! We bidden voor je!!

    Liefs Karin (moeder van Marjolein)

  • 20 Januari 2013 - 20:12

    Jeanet Van Leeuwen:

    He Anne,

    Wat ontzettend leuk om je verslagen te lezen en wat heb je al veel meegemaakt. Ik vind het wel super knap hoor die reis zo helemaal zelf naar dit verre land.
    Blijkbaar hadden wij vandaag dezzelfde gedachten want ik zocht jouw reisverslagen en toen zag ik dat ik ook mail van je had. Echt leuk hoor!
    hier is alles prima hoor, buikje groeit maar door! En we zijn weer lekker gestart op school, wel saai hoor zonder die gezelligheid van jou! We hebben ons door alle cito's heen geworsteld, haha!
    Vandaag is hier weer een mooi winters buitje gevallen, dus geniet jij maar van de zon dan doen wij het van de kou!
    Nou volgens mij heb je je draai al wel een beetje gevonden, gelukig maar!
    Jakkes wat vreselijk die kakkerlakken en een vogelspin, ik krijg al de griezels van een gewone spin!
    Nou succes weer komende week en ik hou je in de gaten hoor!
    He kan ik je nu ook nog een keer een leuk kaartje sturen en waar moet dat dan naar toe????????
    Veel leifs Jeanet

  • 20 Januari 2013 - 20:40

    Marianne:

    Ha Anne!

    Die foto's zien er echt heel chill uit! Goed dat je lekker aan het genieten ben! Dat moet ook hoor! :D
    Succes met alles daar en geniet nog maar heel veel!

  • 20 Januari 2013 - 21:34

    Henny Van Ommeren:

    Hoi Anne,

    Leuk om mee te genieten van je reisverslagen, we hebben prachtige vrouwendagen achter de rug en hebben je gemist. Ik las dat je al van het wonder heb gehoord rond Carola Veldhuizen. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt en wat heb ik een blijde mensen rondom haar gezien. Niet alleen van Carola, haar ouders en zusje maar ook de blijdschap en ontroering van ruim 250 aanwezige vrouwen. Heel bijzonder.
    geniet van je tijd daar in de warmte, hier hebben we sneeuwbuien en kou maar dat is ook niet erg het hoort bij de winter zullen we maar zeggen. Anne, ik wens je Gods nabijheid toe en zegen van Hem op je werk daar. liefs van Henny

  • 21 Januari 2013 - 07:28

    Simone Beijer:

    Hai vrouwtje,

    Geniet inderdaad en NIET met mate... zo is het!
    Knap hoor, genieten van het schoonmaken van kakkerlakpoepjes.... brrrhhhhh
    Nee grapje.
    heerlijk om je zo te kunnen volgen, helemaal als ik dan lees dat je een beetje bent verbrandt....
    hier ligt weer een dik pak sneeuw.....bibber bibber.
    Blijf genieten en schrijven, want dan genieten wij vanaf hier met je mee....

    groetjes uit Renswoude

  • 21 Januari 2013 - 07:52

    Joan Koster:

    leuk hoor om zo alle belevenissen mee te kunnen lezen. Blijf genieten!

  • 21 Januari 2013 - 10:30

    Willemien:

    He Anne,

    Wat goed om te lezen hoe het met je gaat. Zo te lezen goed en heb je het naar je zin. Ik heb je lach en positiviteit wel gemist afgelopen dagen.
    Ook wij bidden voor je. Dikke kus Willemien

  • 21 Januari 2013 - 11:03

    Jantine Van De Glind.:

    hoi Anne.

    Heerlijk blijven genieten en wat een mooi stukje strand!
    Wij hebben hier de vrouwen dagen en de jongere avond gehad met wonderlijke resultaten.
    Heel veel saamhorigheid,creatieviteit en muziek en lof prijzing.
    En naar horen zeggen ook een wonderbaarlijke genezing.Het schijnt dat het nu weer veel beter gaat met Carola Veldhuizen.Maar die verdient dat ook zo.
    Laten we de Heer dankbaar zijn en blijven.Amen.

  • 21 Januari 2013 - 19:49

    Brandine Van De Lagemaat:

    Hee Anne,

    Spannend allemaal, wat heerlijk dat je ook kunt genieten, maar dan niet met mate...
    Gelijk heb je!!

    Tot horens en hou je taai!!

    Groetjes,
    Brandine

  • 21 Januari 2013 - 21:38

    Fam. Boonzaaijer:

    Hé Anne, bedankt voor het over je schouder meekijken ! Erg leuk om te lezen en een tekort aan vitamine D zul je niet gauw krijgen en waarschijnlijk ook nog gratis high lights in je haar door zoveel zon ! De afgelopen zaterdagen waren toch een beetje vreemd zonder jou, even wennen !Anne is veel geduldiger........naahhhh ja zeg ! Hoe komen ze daar nu bij :) Het ga je goed, tot de volgende up-date !
    liefs van ons allemaal !

  • 21 Januari 2013 - 21:47

    Tante Es:

    warm water......... zou het kunnen dat er ergens een tank op het dak staat en dat het water verwarmd wordt door de zon??? dus aan het eind van de middag zal het water op zijn warmst zijn juffrouw Anne:). Maar erg leuk om je verslag weer te lezen en dat je beseft dat je moet genieten...... genieten met volle teugen hoeveel armoede je ook zult zien......
    Hier ligt een pak sneeuw en het is ernstig koud:)..... afgelopen weekend naar Winterberg geweest....... en wat hadden we het af en toe koud..... toen heb ik regelmatig aan jou gedacht!
    Anne veel plezier nog!

    Groetjes van tante Es en uncle Henri

  • 21 Januari 2013 - 21:55

    Esmeralda En Hein:

    Hallo, het filmpje ook net bekeken...... ontvangst was erg slecht, maar ondanks dat erg leuk. Krijgen we echt een beetje het idee hoe het daar is.Doeg!

  • 22 Januari 2013 - 12:02

    Pim En Erika:

    Hoi Anne,


    Erg leuk om je verslagen te lezen, en fijn dat je er ook kan genieten!

    Veel succes verder,

    Fam. Hardeman

  • 22 Januari 2013 - 18:07

    Corlinda:

    Ha Anne,

    Wat leuk om je zo te volgen! En dat filmpje ook, leuk om zo even een beeld te zien van jou tijdelijke huisje.
    Zien we jou op je shirtje lopen buiten en het nemen van een koude douche. Brrr,ik moet er niet aan denken. Hier ligt sneeuw en kunnen we schaatsen..

    Goed om te horen dat je daar lekker geniet.

    Veel succes en blijf genieten!

    Liefs Corlinda

  • 25 Januari 2013 - 09:32

    Betty Dejong:

    Hoi Anne

    net je verslag gelezen. Leuk hoor al die avonturen.
    Je weet al dat het hier echt winter is.
    Geniet jij dus maar in het zonnetje.

    Vandaag werkt Karin voor het laatst en dan gaat ze met zwangerschapsverlof.
    Gisteren zijn we met een afvaardiging naar baby 1 wezen kijken.
    Dat is de baby van Annemarie.
    Alles gaar daar goed.
    Het goede voor je en een hartelijke groet van...

    Betty de Jong
    |Visnet

  • 25 Januari 2013 - 21:09

    Familie Uit Zeewolde:

    Jij in de zon, wij schaatsen!
    Anne, blij te horen dat het jou goed gaat.
    Groet van ons allemaal

  • 26 Januari 2013 - 18:03

    Herma:

    Hi Annastacia!

    Wat ontzettend leuk om jou te kunnen volgen daar in Haiti
    Net of we er een beetje bij zijn...(al ben ik blij dat ik gewoon in Renswoude ben)
    Hoop dat je net zo positief bent als dat je aan deze kant over komt, super ; wat n entousiasme zeg
    Dat houdt je moeder vast op de been , want zelfs als alles goed gaat met de koters hebben moeders nog geen rust, wat als je dochter zover weg zit?!?!

    Maar goed, genietse (vooral van die zon want die missen we hier enorm)
    En doe voorzichtig!!!


    Liefs van mij

  • 27 Januari 2013 - 18:57

    Wilma:

    Ha Anne.

    Wat fijn dat je je ervaringen en belevenissen met ons wilt delen.
    Erg leuk om dit te lezen, al zijn sommige dingen/ dieren wat minder. Maar ja zo zie je, overal is er wel wat.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Nog een goede tijd daar.

    Groeten, Wilma.

  • 28 Januari 2013 - 14:29

    Karin:

    Hm Anne, zou graag eens bij je aan tafel schuiven voor een lekker maaltijd alla anne in haiti. Zoals je hebt gelezen zijn de vrouwendagen en de jongerenavond voorbij. Het was een geweldig weekend, ik ga je er zeker nog een mail over sturen! We hebben aan je gedacht hoor dus jij was er ook een beetje bij! Denk aan je! Liefs Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Schrijven... een manier om mijn gedachten te ordenen, maar ook om mijn ervaringen te delen. En aangezien kinderen mij vaak de meest mooie momenten van mijn leven geven, zijn zij mijn grootste inspiratiebron. Ik deel het graag, zodat ook jullie hen waarderen. Niet als 'schattig' en 'zorgeloos', maar als 'waardevol' en 'onmisbaar'. Zij geven het leven kleur, laten ons met andere ogen kijken en nemen je mee op reis naar de wereld achter onze planningen en verwachtingen. Een reis naar de échte realiteit. ---------- Vanaf half januari 2013 ging ik op reis naar Haiti. Daar gaf ik drie geadopteerde meisjes Nederlands basisonderwijs, zodat hun ouders zich kunnen blijven inzetten voor de lokale bevolking. Hen medische hulp geven, maar ook alle andere hulp die binnen handbereik ligt. Mijn ervaringen staan beschreven in het dagboek Passe Catabois. ----------

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1072
Totaal aantal bezoekers 69858

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 10 Augustus 2017

Samen ontdekken

02 September 2013 - 18 Juli 2014

Juffie in een dorpie

14 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois

Landen bezocht: