Voorbereiding - Reisverslag uit Renswoude, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Renswoude, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 December 2012 | Nederland, Renswoude

Het is al een hele tijd geleden dat ik een verslagje heb geplaatst over mijn voorbereidingen, dat komt doordat er eigenlijk weinig dingen gebeuren die boeiend genoeg zijn om te delen. Maar ik ga nu toch maar de gok wagen, zodat jullie in elk geval weer up-to-date zijn zegmaar.

Passe Catabois komt nu echt heel erg dichtbij voor me! Een paar weken geleden zijn de ouders van Annemarie (moeder van de meiden) op bezoek geweest in het land van hun kleinkinderen en waar hun dochter woont en werkt. Dat moet vast heel bijzonder zijn! Vanochtend vroeg zijn de ouders van Rob (vader van de meiden) naar Haiti gevlogen om daar de feestdagen te kunnen vieren en te helpen waar nodig (dat is nogal wat!). En vanmiddag is Jacqueline (verpleegster uit Ederveen) geland in Nederland, om juist hier de feestdagen te beleven. Dat betekent vanavond eerst pakjes openen en gedichten lezen natuurlijk! En ondertussen leef ik ook toe naar de Kerstdagen en Oud&Nieuw, dat mag ik nog gezellig hier vieren met familie en vrienden en daarna... is het zo 9 januari!

Ik zie er naar uit om te gaan ontdekken hoe het zal zijn in Haiti, hoe reageer ik op alles? Ga ik mijn draai vinden met de meiden (zie ik trouwens positief in!) en in het leven van alledag om mijn werk heen? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar. Ook het thuiskomen van de zomer, hoe kijk ik er dan op terug?

Om me voor te bereiden ben ik o.a. bezig geweest met het zoeken van lesmateriaal, al weet ik helemaal niet goed wat handig en mogelijk is. Daarom ben ik blij dat ik in de kerstvakantie met Marjolein (vorige juf) heb afgesproken om dat eens te overleggen. Er zijn gelukkig nieuwe laptops voor de meiden geregeld! Ik heb contact gehad met de basisschool in Driel die de meiden financieel ondersteunen in hun onderwijs: De Meeuwenberg, de leerlingen sparen daar wekelijks zendingsgeld.

Rob heeft laten weten dat het erg goed is dat er nu wat regen valt in Haïti, zodat alles wat onder de grond gezaaid is gevoed wordt en wie weet komt er dan een aardige oogst...

Over de container kan ik nog steeds weinig melden: hij lijkt volgende week aan te komen, maar dat heb ik nu al zo vaak gehoord... het wordt nu toch wel 'eerst zien - dan geloven'. Gelukkig hoeft dat niet met Gods Woord, dat is zo 'klaar als een klontje' en helemaal waar (lees Psalm 23 hieronder).

Allen een vreugdevol Kerstfeest (zie uit naar Hem Die is, Die was en Die komt!) en een gezegend Nieuwjaar!

Psalm 25- De HEERE is mijn Herder
1 Een psalm van David.

De HEERE is mijn Herder,
mij ontbreekt niets.
2 Hij doet mij neerliggen in grazige weiden,
Hij leidt mij zachtjes naar stille wateren.
3 Hij verkwikt mijn ziel,
Hij leidt mij in het spoor van de gerechtigheid,
omwille van Zijn Naam.

4 Al ging ik ook door een dal vol schaduw van de dood,
ik zou geen kwaad vrezen, want U bent met mij;
Uw stok en Uw staf,
die vertroosten mij.

5 U maakt voor mij de tafel gereed
voor de ogen van mijn tegenstanders;
U zalft mijn hoofd met olie,
mijn beker vloeit over.

6 Ja, goedheid en goedertierenheid zullen mij volgen
al de dagen van mijn leven.
Ik zal in het huis van de HEERE blijven
tot in lengte van dagen.


  • 17 December 2012 - 09:30

    Jacqueline:

    Hai Anne,
    De tijd vliegt voorbij, he? Geniet van de kleine dingen in/met je familie. Dát zijn de dingen die je zult gaan missen!
    Groetjes, Jacqueline

  • 19 December 2012 - 19:56

    Jeanette Florijn:

    Hoi Anne,
    Spannend hoor maar wel een hele mooie ervaring. Geniet van je tijd daar en ik blijf je volgen hier.
    Heel veel liefs Jeanette

  • 19 December 2012 - 20:38

    Anne :

    Bedankt voor de goeie raad, Jacqueline! Ik beleef nu vooral veel 'intens' en dat is soms niet zo licht als 'genieten', maar ben wel zo blij dat ik nog met de feestdagen bij familie ben!

    En Jeanette, dankjewel! Heel erg leuk dat je een oogje in 't zeil houdt vanaf hier! :-D

  • 26 December 2012 - 14:12

    Hage Nap:

    Lieve Anne,

    Net pas voor het eerst je site "ontdekt" en alles gelezen van je voorbereidingen.
    Bijzonder zoals dingen lopen.... en door God geleid worden. Christen zijn is niet saai, maar geeft hoogte en diepte aan je leven. Vragen en antwoorden. Vreugde en zorgen. Twijfel en zeker weten. Overgave en overwinning.
    Fijn dat je zo open bent en schrijft(spreekt) vanuit je hart. Zo kunnen we met je meeleven en voor je bidden. Als je het nog niet wist: je hebt een bijzonder plekje in ons hart.
    PS Nog bedankt voor je persoonlijke kerstkaart.

    Sterkte en zegen, ook van Liesbeth en kids



  • 03 Januari 2013 - 20:32

    Marjan Nikkels:

    Hoi Anne, ik kwam via de website van het Visnet op jouw site. Toen ik in 'de Parel' iets las over een juffrouw Anne, dacht ik gelijk aan jou. Ik heb net je site gelezen en wat ga jij iets fantastisch doen!! Geweldig en ik zeg ook doen! Je gaat bijna weg, ik wens je erg veel goeds en heb de volgende woorden voor je gevonden:

    dat de weg je tegemoet komt,
    de wind steeds in je rug is,
    de zon je gezicht verwarmt
    en zachte buien je velden beregenen.
    En dat God, tot ons weerzien,
    je bewaart in de palm van Zijn hand.

    Dit jaar ben je dus niet van de partij op de Vrouwendag.
    Erg veel goeds en suc6 met afscheid nemen van allen die je lief zijn!
    groetjes (juf) Marjan Nikkels

  • 05 Januari 2013 - 19:59

    Fam. Westland:

    Ha Anne,
    We willen je een heel goede tijd en Gods onmisbare zegen toewensen voor je periode in Haíti!
    Hartelijke groet, Wijgert en Cora Westland

  • 06 Januari 2013 - 17:50

    José Vlastuin:

    Hallo Anne, Ook wij willen je heel veel sterkte en gods zegen toewensen op de reis die je nu gaat ondernemen.
    Het is iets waarvan ik (José) vind dat het wel bij jou past. het uitdragen en werken vanuit je geloof is heel mooi en hopelijk een hele rijke ervaring. Veel succes en een goede reis.
    Sterkte ook voor je ouders en Erik.
    Een hartelijke groet van Henk, José en Tessa Vlastuin


  • 09 Januari 2013 - 07:33

    Jantine Van De Glind:

    Beste Anne.

    Ik wens je een goede tijd je zal daar vast veel nieuwe ervaringen opdoen.
    hoop dat je niet teveel heimwee krijgt naar het mooie renswoude.
    Heel veel plezier en ook heel veel goede leer momenten zo wel voor jouw als voor de dametjes die je les gaat geven.Gods zegen over deze reis en jouw avontuur een half jaar op Haitie.
    Mijn langste buitenlandsche stage was 6 weken.

    groetjes Jantine van de Glind van Baaren.

  • 08 Maart 2013 - 13:47

    Annita Van Elst:

    Hoi Anne,

    Hopelijk ben je op dit moment helemaal gesetteld en is het je tweede thuis geworden. Wij hopen dat je geniet en veel plezier hebt in je werk. Door middel van dit berichtje willen wij laten weten dat wij aan je denken! Hartelijke groet uit Maarn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Schrijven... een manier om mijn gedachten te ordenen, maar ook om mijn ervaringen te delen. En aangezien kinderen mij vaak de meest mooie momenten van mijn leven geven, zijn zij mijn grootste inspiratiebron. Ik deel het graag, zodat ook jullie hen waarderen. Niet als 'schattig' en 'zorgeloos', maar als 'waardevol' en 'onmisbaar'. Zij geven het leven kleur, laten ons met andere ogen kijken en nemen je mee op reis naar de wereld achter onze planningen en verwachtingen. Een reis naar de échte realiteit. ---------- Vanaf half januari 2013 ging ik op reis naar Haiti. Daar gaf ik drie geadopteerde meisjes Nederlands basisonderwijs, zodat hun ouders zich kunnen blijven inzetten voor de lokale bevolking. Hen medische hulp geven, maar ook alle andere hulp die binnen handbereik ligt. Mijn ervaringen staan beschreven in het dagboek Passe Catabois. ----------

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1045
Totaal aantal bezoekers 69846

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 10 Augustus 2017

Samen ontdekken

02 September 2013 - 18 Juli 2014

Juffie in een dorpie

14 Januari 2013 - 31 Juli 2013

Passe Catabois

Landen bezocht: